Már 28997 aktuális ingatlan található adatbázisunkban!

Ingatlanpiac - baj van a reklámstratégiával?

2005. szeptember 26.

A Magyar Ingatlanszövetség (MAISZ) szerint átgondolatlan a magyar ingatlanszektor kommunikációs stratégiája - írja a Napi Gazdaság. Földvári Zsolt, a Maisz marketingvezetője elmondta, hogy jelenleg körülbelül 40 beruházás van Magyarországon, a rájuk eső reklámbüdzsé eléri a négymilliárd forintot. A marketingvezető gondolkodásmódbeli különbségre hívta fel a figyelmet:

míg a külföldi beruházók médiaügynökséggel dolgoznak, és hosszú távra nagyobb reklámfelületet vásárolnak, addig szerinte a magyar beruházóknak nincs átgondolt reklámstratégiájuk. Földvári Zsolt szerint új irányt jelent, hogy a fizetőképes réteg által vásárolt tematikus - műkincs, ékszer, autó - magazinokban egyre többet hirdetnek a beruházók. A MAISZ marketingvezetője változást lát a köztéri megjelenésekben is, ahol egyre népszerűbbek a molinók és a felújítási hálók, a közismert emberekre alapozó reklámok pedig kezdenek eltűnni. A köztéri megjelenés szerinte azért is fontos, mert a potenciális lakásvásárlók az adott kerületben dolgoznak, vagy élnek.

Kiss Rita, az Otthon Centrum marketingigazgatója úgy látja, hogy a növekvő verseny miatt egyre igényesebb kreatív anyagok készülnek, ugyanakkor nem használnak újszerű megoldásokat. Szerinte ennek az az oka, hogy a fogyasztók alapvetően nem a hirdetés miatt vásárolnak lakást, tehát nem az impulzív jelleg, hanem az információközlés a fő szempont.

Mint arról már beszámoltunk, az utóbbi időben sok ingatlanpiaci cég adott kommunikációs megbízást. Az SCD Group például egy siófoki lakópart kommunikációját bízta a hat reklámügynökségre, a Engel & Völkers (E&V) pedig nemrég a Greenlightnak és az A-Z Produkciónak adott kommunikációs feladatokat. Hasonlóan ügynökséggel dolgozik az I.R.E.S is, amely a Publicis Dialogot választotta partnerének.

Ingatlanpiac: Hírek, elemzések
Ossza meg másokkal!
Kapcsolat, vélemény
Lakáspiaci Monitor
2013
Archívum
Lakáspiaci Tanácsadó
2013
Archívum
Residential Market Monitor
2013
Archives
youmetry