Már 29047 aktuális ingatlan található adatbázisunkban!

A franchise-é a jövő az ingatlanpiacon

2007. november 27.

A franchise ma a legdinamikusabban fejlődő "üzletág" Magyarországon, amely az érintettek közötti állandó érdekszövetségen és a közös kockázatvállaláson alapszik. "A siker és a kiépült franchise hálózat közé akár egyenlőségjel is tehető, hiszen a hálózat csak eredményekre alapozva építhető és fejleszthető folyamatosan, mely a partnerek és a központ közös érdeke", mondja Kühne Kata, az Otthon Centrum ügyvezető igazgatója, a franchise hálózat vezetője. Vezetésével a cég 5 év alatt az ország legnagyobb ingatlanhálózatát építette ki.

Kisebb a kockázat

Az ingatlanpiaci franchise-rendszerek legfontosabb előnye az új vállalkozás működési kockázatának csökkenése. Az új ingatlanirodák több mint fele 1,5-2 év után bezár, míg a franchise rendszerben működőknél ez az arány minimális. Az új franchise tagok nagy hálózat erejét élvezik, felhasználják a know-how-t, a működési szisztémát, a rendszer többéves tapasztalatát, a márkanevet és olyan széleskörű marketingtámogatáshoz jutnak, amelynek elérésére egyedül képtelenek lennének. Az ingatlanközvetítő irodák létszáma az utóbbi években nem változott, miközben a hálózatok irodáinak száma évről-évre nő: így az ingatlanközvetítői piac jelentős átalakulásra számíthatunk a hálózatok további jelentős térnyerése mellett.

Bíznak a hálózatban

Ma az ingatlantulajdonosok 25-30 százaléka intézi ügyleteit ingatlanközvetítőn keresztül, miközben Budapesten ez az arány már a 40 százalékot is eléri, és néhány éven belül várhatóan 50-60 százalékra emelkedik. Az Otthon Centrum 2007 tavaszán végzett felmérésének eredményei szerint a budapestiek több mint kétharmada, míg a vidékiek 60 százaléka bizalommal fordulna a franchise rendszerekhez, ha ingatlant akarna eladni vagy vásárolni. A fő okok között a széleskörű adatbázis, az ügyfelek nagy száma, a szakértelem, a gyorsaság, a széleskörű szolgáltatások szerepelnek.
A piac legnagyobb szereplői egyértelműen a franchise hálózatok. A hálózatot választó partnerek egyszeri belépési díjat fizetnek, amely közvetítői lánconként jelentősen eltérhet. Ezen felül a franchise partner royalty-t, valamint hozzájárulást fizet, amelyből a hálózat központi marketing tevékenységét finanszírozzák. Ezért az árért az uniformizált arculatot, a márkanevet kapja, és rendelkezésére bocsátják a cég központi adatbázisát, mely akár 10-12 ezer eladó ingatlant is tartalmazhat. A hálózatokon belül ma már saját képzési rendszer is működik, amely növeli a hatékonyságot és az ügyfelek elégedettségét.

Ingatlanpiac: Hírek, elemzések
Ossza meg másokkal!
Kapcsolat, vélemény
Lakáspiaci Monitor
2013
Archívum
Lakáspiaci Tanácsadó
2013
Archívum
Residential Market Monitor
2013
Archives
youmetry