Kisebb a kockázat
Az ingatlanpiaci franchise-rendszerek legfontosabb előnye az új vállalkozás működési kockázatának csökkenése. Az új ingatlanirodák több mint fele 1,5-2 év után bezár, míg a franchise rendszerben működőknél ez az arány minimális. Az új franchise tagok nagy hálózat erejét élvezik, felhasználják a know-how-t, a működési szisztémát, a rendszer többéves tapasztalatát, a márkanevet és olyan széleskörű marketingtámogatáshoz jutnak, amelynek elérésére egyedül képtelenek lennének. Az ingatlanközvetítő irodák létszáma az utóbbi években nem változott, miközben a hálózatok irodáinak száma évről-évre nő: így az ingatlanközvetítői piac jelentős átalakulásra számíthatunk a hálózatok további jelentős térnyerése mellett.
Bíznak a hálózatban
Ma az ingatlantulajdonosok 25-30 százaléka
intézi ügyleteit ingatlanközvetítőn keresztül, miközben Budapesten ez az
arány már a 40 százalékot is eléri, és néhány éven belül várhatóan 50-60
százalékra emelkedik. Az Otthon Centrum 2007 tavaszán végzett felmérésének
eredményei szerint a budapestiek több mint kétharmada, míg a vidékiek 60
százaléka bizalommal fordulna a franchise rendszerekhez, ha ingatlant akarna
eladni vagy vásárolni. A fő okok között a széleskörű adatbázis, az ügyfelek
nagy száma, a szakértelem, a gyorsaság, a széleskörű szolgáltatások
szerepelnek.
A piac legnagyobb szereplői egyértelműen a franchise
hálózatok. A hálózatot választó partnerek egyszeri belépési díjat fizetnek,
amely közvetítői lánconként jelentősen eltérhet. Ezen felül a franchise
partner royalty-t, valamint hozzájárulást fizet, amelyből a hálózat központi
marketing tevékenységét finanszírozzák. Ezért az árért az uniformizált
arculatot, a márkanevet kapja, és rendelkezésére bocsátják a cég központi
adatbázisát, mely akár 10-12 ezer eladó ingatlant is tartalmazhat. A
hálózatokon belül ma már saját képzési rendszer is működik, amely növeli a
hatékonyságot és az ügyfelek elégedettségét.
Sajtókapcsolat: Tóth Adrienn, sajto@oc.hu,
+36 70/311 82 15
Otthon Centrum, Marketing és Kommunikációs Osztály