Ingatlan keresőX

A megváltozott piacon elvárás az átláthatóság

Szolgáltatási Nyilatkozatot tesz közzé és bevezeti a Felezőcsomag megbízástípust az Otthon Centrum

Az ingatlanpiaci boom nem lankad, az idei évben 40 százalékos növekedést láthatunk a lakóingatlan piacon, de ahhoz, hogy az ingatlan a lehető legmagasabb áron kelljen el, továbbra is mély piacismeretre és szakértelemre van szükség. Az Otthon Centrum éppen ezért kiemelten fontosnak tartja, hogy tovább erősítse bizalmát az ügyfelek felé, ezért közzétette Szolgáltatási Nyilatkozatát, amely konkrét, számon kérhető vállalásokat tartalmaz minden jelenlegi és potenciális ügyfelének.

Az áralku mértéke a 2013-as mélyponthoz képest már 4 százalékponttal csökkent, idén már 10 százalék alatti, ami nagyon jól tükrözi a kereslet növekedését. A fővárosban, a befektetők által keresett lakások esetében a vevők olyan versenyben vannak, hogy egyre gyakrabban alakul ki licit egy-egy értékesítés során. Az Otthon Centrum e piaci átalakulásokra reagálva, az átláthatóság jegyében, Magyarországon elsőként bevezeti az „Otthon Centrum Felezőcsomag” megbízástípust, amelynek lényege, hogy a megbízási díjon egyenlő arányban osztozik a vevő és az eladó.

Az Otthon Centrum piacismerete alapján látszik, hogy - bár nem mondhatjuk jellemző tendenciának-, de a felfelé irányuló licitek száma jelentősen megszaporodott, főleg Budapesten. A fővárosban az esetek 75 százalékában, a vidéki területeken 80-85 százalékban regisztrált az OC valamilyen mértékű árengedményt az eladó részéről az értékesítés során. Jelenleg még kisebbségben vannak az alku nélküli tranzakciók, de a keleti megyékben, és a fővárosban is megduplázódott azon tranzakciók aránya, ahol nem történt árengedmény. Budapesten ráadásul azon esetek száma, ahol felfelé induló licit alakult ki az értékesítés során, már szemmel látható. Bár az összes eladáson belül csak pár százalékot tesz ki az ilyen esetek aránya, jól mutatja, hogy a frekventált területeken mennyire keresettek a jó adottságú ingatlanok, jellemzően a befektetők célpontjaként.

Október 1-jétől, Magyarországon elsőként vezeti be az Otthon Centrum egy – USA-ban és Nyugat-Európában már ismert és használt konstrukción alapuló – nálunk azonban merőben új, innovatív megbízástípust; az úgynevezett Felezőcsomag megbízástípust. Elsősorban azokra a területekre szabva, ahol jelenleg erős keresleti piac van. A megbízás lényege, hogy megbízási díjnak csak a felét fizeti az eladó, míg a másik felét a vevő.

„Változó piacon tevékenykedünk, és érettnek látjuk e piac egy szegmensét arra, hogy egy új típusú együttműködés keretében is értékesítsünk, melyben a megbízási díj teljesen átlátható módon oszlik meg a tulajdonos és a vevő között. Hiszünk abban, hogy a vevőnek és az eladónak egyaránt minőségi szolgáltatást nyújtunk. Vevőinknek a Felezőcsomaggal ezen a keresleti piacon egyedül nálunk fellelhető portfoliót kínálunk” - mondta Kühne Kata, az Otthon Centrum Franchising Kft. ügyvezető igazgatója.

„Természetesen e mellett minden korábban alkalmazott és sokak által ismert szerződéstípusunk, a változó piachoz igazítva, továbbra is rendelkezésére áll. Így ügyfeleinkkel közösen, személyre szabottan tudjuk kiválasztani a legmegfelelőbbet, a gyors és sikeres értékesítés érdekében.” – tette hozzá Tóth Csaba András, az Otthon Centrum értékesítési- és oktatási vezetője. ”

Ezen az átalakuló piacon az Otthon Centrum ugyanakkor kiemelten fontosnak tartja, hogy minden ügyfele számára egyértelmű legyen, hogy egy olyan összetett folyamatban, mint egy ingatlan adásvétel, hogyan szolgálják ki őket, minden, a szakmára vonatkozó jogszabályi kötelezettségnek eleget téve. Ezt foglalták össze és tették közzé a Szolgáltatási Nyilatkozatban.


AZ OTTHON CENTRUM SZOLGÁLTATÁSI NYILATKOZATA ÜGYFELEINEK

1. A folyamat minden lépését ismertetjük, javaslatainkkal segítjük ügyfeleinket az ingatlan felkészítésében és hirdetési árának kialakításában, eladó és vevő ügyfeleink között a számukra legelőnyösebb megegyezésen dolgozunk.

2. A munkánk átláthatóságát garantáló szerződéseinket és nyomtatványainkat aláírás előtt részletesen bemutatjuk és a gyakorlatban ezeknek megfelelően járunk el.

3. Felvesszük az ingatlan adatait, fényképeket készítünk, s ezeket rögzítjük az Otthon Centrum hálózat nyilvántartó rendszerében, hogy más Otthon Centrum irodák is ajánlani tudják azt. Eladó és kereső ügyfeleink adatait – az adatkezelési szabályok betartásával – rögzítjük az Otthon Centrum hálózat nyilvántartó rendszerében.

4. Fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy minden rendelkezésünkre álló információt eljuttassunk minden érintetthez. Az ingatlan tulajdonosát tájékoztatjuk, amennyiben a vevő személye cégcsoportunk érdekkörébe tartozik.

5. Kizárólagos megbízásaink leggyorsabb értékesítése érdekében együttműködünk hazai és nemzetközi ingatlanközvetítőkkel.

6. Kizárólag valós vevőknek mutatunk ingatlant, munkatársaink révén minden ingatlanbemutatáson részt veszünk, és csak olyan létező ingatlanokat hirdetünk, melyekre van értékesítési megbízásunk.

7. Az ingatlan megvásárlására vonatkozóan kizárólag valós szándéknyilatkozatokat és ajánlatokat kezelünk, mindenkor a tulajdonos utasításai szerint eljárva, és egyúttal tiszteletben tartva, hogy azok elfogadása vagy elutasítása kizárólag a tulajdonos döntése.
Szóbeli szándéknyilatkozat nem tekinthető érvényes vételi ajánlatnak. Komoly vételi szándékot kifejező ajánlatnak hálózatunkban az erre a célra készített nyomtatványunkon tett írásbeli, és javaslatunk szerint a pénzzel megerősített (ajánlati biztosíték) írásbeli vételi ajánlat tekinthető.
Pénzátvétel és pénzkezelés kizárólag meghatározott esetekben és mértékben, az Otthon Centrum Pénzkezelési szabályzata szerint történhet.
Mindaddig, amíg a felek között megállapodás nem születik és nincs elfogadott írásbeli ajánlat, minden beérkező ajánlatot továbbítunk, ha a tulajdonos másképp nem rendelkezik.

8. Támogatást adunk az adásvételi szerződés előkészítésében, szükség szerint az ügyintézésben. Igény esetén díjmentes hiteltanácsadást és hitelügyintézést nyújtunk, illetve további pénzügyi- és biztosítási termékekről is tájékoztatjuk ügyfeleinket.

9. Bármilyen felmerülő kérdés vagy probléma esetén ügyfeleink rendelkezésére állunk munkatársainkon és irodáinkon kívül a központi elérhetőségeinken is.

„Tudjuk, hogy szolgáltatásunk a bizalomra épül, a piac meghatározó szereplőjeként pedig elkötelezettek vagyunk e bizalom folyamatos építése iránt. A korrekt együttműködés jegyében ezért foglaltuk össze és tesszük közzé Szolgáltatási Nyilatkozatunkban konkrét, számon kérhető vállalásainkat. Ezzel kötelezettséget vállalunk a velünk együttműködő ingatlant eladó, vagy vásárló ügyfelünk felé, mindezt működésünk átláthatóságának biztosítása érdekében.” – hangsúlyozta Kosztolánczy György, az Otthon Centrum Holding vezérigazgatója.

Sajtókapcsolat: Tóth Adrienn, sajto@oc.hu, +36 70/311 82 15
Otthon Centrum, Marketing és Kommunikációs Osztály